torsdag 28 februari 2013

Våren finns i mitt hjärta

Lika lätt som det är att upprepa negativa saker kan vi repetera något positivt som kan förändra våra tankar om oss själva och om livet.
Jag satte en rosa lapp vid de vackraste affirmationerna i Louise Hays bok
I levande nuet. Kanske inte alltid de affirmationer jag mest behöver utan de vackraste.



- Det här är en fantastisk dag för att skapa, fantisera, tillverka något och visualisera.

-Jag ser världen genom kärlekens ögon.

-Mitt tacksamma hjärta ger min själ ny enrergi och vitaliserar min kropp.

-Våren finns i mitt hjärta. Jag dansar fram i livet,

-Jag andas otvunget och fullt ut. Andningen är grunden till livet.

-Jag släpper taget och låter det vara. Jag ger gladeligen bort allt sådant som jag inte längre behöver.

-Min mamma har en speciell plats i mitt hjärta. Jag tänker på min mamma med kärlek och tacksamhet.

-Möjligheter finns överallt. Jag kan välja på oändligt många olika sätt.

-Jag vet att mina nära och kära tidigare var okända för mig, därför välkomnar jag att lära känna nya människor.

-Jag är övertygad om att vi är här för att välsigna och lyckönska varandra.

Inga kommentarer: