onsdag 15 augusti 2012

Yarden

Solljuset reflkteras på tallens stammar. En nötväcka kryper på stammen och letar insekter. Jag har simmat i en rätt varm sjö. Himlen lyser ljusblå bakom tallkronan och det är en väldigt vacker kväll. Solen värmer efter simturen. Jag njuter av mitt goda thé och läser Kristian Lundbergs bok Yarden.
"...Och nej, jag vet- jag är inte ensam. Jag bara undrar var alla ni andra är. Jag undrar bara varför det är så tyst. Jag sänder ut detta som ett nödbloss i natten, en raket av stjärnor och förgade ljus mot den svärtade himlen för att säga att jag är här, att ni kan komma nu, att vi kan samla oss."

Yarden, det är en strak text som berör på många sätt. Det känns ändå bra att sitta på klippan i kvällssolen och få ro att tänka. Tillbringa lite tid till eftertanke.
Kommer plötsligt ihåg ett bröllopspar som övade sin inmarsch i kyrkan här på klippan en augustikväll fär åtta år sedan. Sitter sen och ler för mig själv.

Inga kommentarer: