torsdag 18 september 2008

En plats för någon som råkar komma förbi

Vi lär och hör så många viktiga saker och fylls av en längtan att åstadkomma en förändring. Bli lite hälsosammare, hinna med att tänka och vila. Nu vill jag försöka förverkliga lite av det som jag lärde på Simon Irvines trädgårdskurs i Rättvik ”Skapa köksland och annat”. Så vi har anlagt en stor kompost nere i backen. Efter det vill jag hitta en vacker meditationsplats i skogen. För mina vänner och kursdeltagare eller bara för någon som råkar komma förbi.
Att hitta sin balans mellan att skapa och åstadkomma och mellan att vila i sig själv eller bara följa flödet är något som många människor söker.
Genom en daglig yogaträning har jag insett att en regelbunden rutin med yogaträning eller meditation på morgonen hjälper oss att hitta den här balansen.
Maria Westerman

Inga kommentarer: