måndag 2 mars 2009

1000 platser du aldrig besökt


På bokrean finns boken med titeln ungefär "1000 platser du måste se". Jag är inte speciellt berest och kan med detsamma hitta 12 önskeplatser jag aldrig varit till men gärna skulle vilja besöka:
1. Potala Palace, Lhasa, Tibet
2. Eden project, Cornwall
3. Findhorn, Scotland
4. Taizé, Frankrike
5. New York
6. Cinque terre, Italien
7. Båtluff bland grekiska öar
8. Dubrovnik, Kroatien
9. Thailand
10.The Golden temple of Amritsar, Punjab
11.Sydafrika
12.Jokkmokks marknad


Hur ser dina 12 platser ut?

2 kommentarer:

Maria Westerman sa...

Så här svarar min man:
1.Barcelona
2.Cinque terre
3.oslo
4.St Petersburg
5.Krakow

Sen kom han inte på fler ställen han vill åka till.

Frida M sa...

New York står på min lista också! Och Kroatien. Och Tokyo. Paris har jag heller inte varit i!