måndag 2 mars 2009

Middagsgästen


Såg på TV en kväll när Ernst Billgren dukade till sex fiktiva middagsgäster. Eftersom sannolikheten är liten att jag får möjligheten att duka i TV så bjuder jag in mina önskegäster här istället:
En önskemål lånar jag från Ernst Billgren: Anna Lind. Hon får prata med Barack Obama och HH Dalai Lama om världen, miljön, fredsfrågor och lite personliga roliga saker. Sen vill jag gärna att Eileen Caddy , en av Findhorns grundare ska komma och till sist en annan som jag saknar: Göran Tunström. Det är en person som jag aldrig träffat, men läst alla hans böcker. Visst är det konstigt att man kan sakna någon man aldrig hann möta?
Dukar gör jag hemma i köket, det blir trevligast så. På bordet min blåa duk med elefanter från Taste of Africa, tulpaner, ljuslyktor och kryddig, färgstark, vegetarisk mat.

Jag skickar vidare frågan till Vegomamman och till dig.

2 kommentarer:

Frida M sa...

Efter mycket funderingar fram och tillbaka har jag kommit fram till följande 6: Jesus, Mohammed, Al Gore, Ghandi, Usama bin Ladin och Nelson Mandela. Allt för att mötas i ett samtal om religion, politik och hur världen kan räddas.

Maria Westerman sa...

Hur ser en grupp med fem kvinnor vid bordet ut?